Securitatea la evenimente: greseli întâlnite la organizatori

Evaluator de risc pentru eveniment

Evaluator de risc pentru eveniment? Mai jos în articol o să îţi spunem care sunt cele mai frecvente greșeli pe care noi ca evaluatori de risc le-am întâlnit în activitatea noastră și de care e bine să ții cont pentru organizarea unui eveniment.

Evaluator de risc pentru eveniment

1. Alegerea unei date nepotrivite

Evenimentul tău trebuie să aibă loc într-o zi potrivită pentru publicul vizat de tine. După o planificare îndelungată, o prezență scăzută a publicului la eveniment poate fi descurajatoare.

Uită-te bine atât în calendar să vezi dacă e sau nu sărbătoare, dar și în mediul online sau verifică dacă s-au anunțat și alte evenimente mari sau importante în data respectivă. Gândește-te la tot ce ar putea influența o prezență masivă a publicului la evenimentul tău: un meci important din Liga Campionilor, un show bine-cunoscut de televiziune care începe exact la care ți-ai programat și tu evenimentul, sunt factori de care va trebui să ții cont. 

Evaluator de risc pentru eveniment
Evaluator de risc pentru eveniment

2. Management greșit al timpului

Pentru a pregăti temeinic un eveniment ai nevoie de timp, iar de cele mai multe ori, un eveniment durează mult mai mult decât ai anticipat. Este important ca totul să fie gata la timp, înainte ca primii oaspeți să sosească. Cea mai bună modalitate pentru a evita intrarea în criză de timp este să îți aloci mai mult timp decât crezi că e necesar. Mai bine termini totul cu mult înainte de a sosi primii invitați, decât pe ultima sută de metri. Termină tot ce ține de organizare cu cel puțin o oră sau chiar două înainte de începerea evenimentului.

Evaluator de risc pentru eveniment

3. Management greșit al spațiului

La această greșeală sunt predispuși cei care organizează evenimente publice, cu bilete sau unde nu se plătește intrarea. Ce faci în situația în care interesul publicului este foarte mare și vin foarte mulți oameni? Vezi că încap cu greu toți cei care sosesc; este aglomerație mare, îmbulzeală și știi că în aceste condiții oamenii nu se vor simți bine. Pentru a evita o astfel de situație, atunci când planifici evenimentul începe prin a-ți forma o idee cât mai clară asupra numărului de participanți. De asemenea, poţi anunţa mai puține locuri decât sunt disponibile în realitate, pentru a avea o rezervă.

4. Nu există un plan de securitate în caz de urgență

Securitatea este unul dintre aspectele esențiale ale organizării unui eveniment pentru că ia în calcul și pericolul. Cu toate acestea, unii organizatori aleg să își facă un plan „în fugă”, nu cred că vor fi puși în situația de a-l pune în aplicare. Din păcate, legile lui Murphy se dovedesc, adesea, adevărate. Poți evita acest lucru dacă iei în calcul absolut toate datele evenimentului. Aceasta presupune, de cele mai multe ori, alcătuirea a cel puțin două planuri de urgență.

Evaluator de risc pentru eveniment

5. Personal insuficent

Se spune că mai multe mâini fac munca mai ușoară. Acest lucru se aplică și când vine vorba de desfășurarea unui eveniment. Dacă numărul organizatorilor sau al voluntarilor care ajută la realizarea evenimentului este insuficient, este posibil ca evenimentul să nu fie o reușită.

Daca ai nevoie de o analiză de risc la securitate fizică pentru evenimentul tău sau ne poţi contacta. Lasă paza și securitatea evenimentului în grija noastră.

Articol preluat de pe DoSecurity.ro.